Welkom bij Slim Zelfstandig   Click to listen highlighted text! Welkom bij Slim Zelfstandig

Slim!
Zelfstandig

 

Volg ons op Facebook Volg ons op Flickr Volg ons op Instagram Volg ons op Pinterest

€ 4,50

verlamde armAls je geen controle over je arm hebt of deze verlamt is en deze uit bed valt,  kan het te veel van je vragen om deze weer in bed te krijgen. Hiervoor moet je veel spiergroepen activeren. Er zijn maatregelen om dit te voorkomen, maar je kunt het probleem ook zelf oplossen, zonder hulp te hoeven te vragen. 

 

Aanleiding tot de serie 'Bewegen met een fitnessband'

De exacte aanleiding kan je lezen in het hoofdartikel van de serie: 'Bewegen met een fitnessband' Deze lifehack maakt onderdeel uit van deze serie. Mocht je niet over beide handen kunnen beschikken, dan kan je het natuurlijk in één hand vasthouden, maar je kunt ook de kwaliteit van de fitnessband benutten, zoals is het artikel is te lezen en te zien over het werken met één hand. 

Ik weet uit ervaring hoe oncomfortabel het is als één van je ledenmaten uit bed hangt. Dan kan wachten op hulp heel lang gaan aanvoelen, terwijl je lichaam steeds meer pijn gaat doen. Deze instructie en video is ook nuttig als je moeite hebt met het bewegen van arm in zijn algemeen. 

Instructie bij Arm in bed leggen

De volgende handeling heeft alleen zin als je arm naast je bed is komen te hangen en je niet in staat bent om met je andere hand je arm beet te pakken en kan logischerwijs ook maar met één hand worden uitgevoerd.

1. Houd de Bestel fitnessbanden voor toepassing in de zorg fitnessband in een lus vast en werp deze ter hoogte van je heup uit bed

2. Laat de Bestel fitnessbanden voor toepassing in de zorg fitnessband in een zo lang mogelijke lus naast je bed hangen en beweeg je hand rustig in de richting van je andere schouder. Herhaal deze handeling totdat één of meerdere vingers in de fitnessband blijven haken.

3. Trek de Bestel fitnessbanden voor toepassing in de zorg fitnessband richting de heup, aan de kant waar de arm uit bed hangt, totdat je hand ter hoogte van het midden van je onderlichaam is gekomen. Trek nu rustig de band in een rechte horizontale lijn naar je toe. Je zult merken dat je arm hierdoor in een natuurlijke positie in bed wordt getrokken, zonder dat deze blijft haken aan een bedrand of -rek.

 

Blijf op de hoogte van de laatste tips en artikelen
Please wait
Om de weblog handicap-vriendelijk te laten functioneren, kan ik geen cookies uitsluiten. Ik volg geen bezoekers. Vind je dat goed?