Welkom bij Slim Zelfstandig   Click to listen highlighted text! Welkom bij Slim Zelfstandig

Slim!
Zelfstandig

 

Volg ons op Facebook Volg ons op Flickr Volg ons op Instagram Volg ons op Pinterest

Gratis

albert heijn Een digitaal boodschappenlijstje is handig, maar het kan handiger. Op een boodschappenlijstje zet ik namelijk neer wat ik nodig heb. Maar het zou handig zijn als gelijk de juiste aanbiedingen er tussen zitten, zonder dat ik folders moet door bladeren. Het doorbladeren van folders is voor mij te pijnlijk geworden in mijn vingers. Ik loop tegen nog een frustratie aan, de winkels staan bomvol producten,

 

die om de haverklap worden de producten verplaatst. Om nog niet te spreken over de enorme keuzes. 

Meer dan wat Google kan

Google Home kan misschien veel, maar heeft niet alleen de beste ideeën. Als bedrijven betere ideeën ontwikkelen, kunnen ze dit in hun eigen producten inbouwen. Daarom kun je soms tegen Google Home of Assistant zeggen: Hey Google, praat met Appie of: Hé Google, praat met Albert Heijn. Gelijk hoor je de Home zeggen met een andere stem: Hier is Appie, wat kan ik voor je doen? Natuurlijk weet je niet altijd wat er mogelijk is en daarom kun je hem ook laten praten. Hij komt zelf wel met het voorstel om te vertellen wat hij kan. Wil je weten welke producten in de Bonus zijn die je eerder heb gekocht?  

Praten met je boodschappenlijstje

Op het moment dat je heb aangegeven dat je met Appie wilt praten, zeg je: Zet op mijn boodschappenlijstje Macaroni elleboogjes van Honig, waarop Appie zegt: Wil jij Macroni elleboogjes van Honig toevoegen? Jij: Ja Hij: Ok, dat heb ik toegevoegd. Wil je nog een product toevoegen? Hier kun je ja of nee op zeggen. Indien je nee zegt, zal hij vragen: Kan ik nog iets anders voor je doen?. Zoals je merkt ben je dus veel meer echt in gesprek.

Looproute

Mogelijk had je het al op je telefoon ontdekt, maar er zitten meerdere extra hulpfuncties in de app van Albert Heijn. Als je jouw boodschappenlijstje open, kun je aangeven in welke winkel je bent of wat je voorkeurs winkel is. Als je deze hebt aangewezen, zal hij je boodschappen keurig op volgorde zetten, zoals in de winkel zijn ingedeeld.

shocked face with exploding head 1f92fDoor mijn ziekte raak ik snel het overzicht kwijt. De natuurlijke chaos van een supermarkt maakt het niet makkelijker. Daarbij bedenk ik meestal in de spits dat ik boodschappen moet doen. Het gevolg is dat ik een halfuur voor het wijnvak kan staan, maar geen keuze meer kan maken. Mensen gaan met hun karretje tegen je benen aan botsen. Een volgende duwt je aan de kant. Een derde roept al 3 meter van te voren: He meneer ga es effe aan de kant! Dan is de chaos in mijn hoofd compleet. Mijn irritatie gaat oplopen, met als gevolg: Ik vlucht de winkel uit of als ik voor de elfde keer half in een stelling wordt geduwd komt mijn irritatie naar buiten. Beide gevallen vind ik zeer onplezierig. 

Door op de looproute te winkelen en doordat Appie van te voren al uitzoekt welk product(variatie) ik wil hebben, voorkom ik dat mijn grijze cellen crashen. Mijn gemiddelde boodschappenlijstje van 10 producten kosten geen anderhalf uur meer, maar met 10 minuten ben ik weer onderweg naar huis.

Zelfscan

crop 636316454361862404 Albert Heijn kiosk 3Ongetwijfeld is het je ook opgevallen dat er steeds meer kassa's verdwijnen en er terminals voor terugkomen, waar je een handscanner kunt inleveren en gelijk afrekenen. Dit bespaard veel tijd. Echter dit is een overbodige handeling. Je hebt namelijk al je boodschappenlijstje gemaakt, je loopt gelijk de goede route en op je boodschappenlijstje op je telefoon zit ook de knop ZELFSCAN. Met je eigen telefoon scan je de producten die op je route meeneem. Hij verteld je gelijk als beter 2 mee kan nemen, als dat goedkoper is. Dit bespaard weer een dreigende crash, want ik hoef niet uit te rekenen wat het goedkoopste is of proberen te begrijpen wat de voorwaarden van de aanbieding is. Tegen de tijd dat ik bij de vriesvakken ben aangekomen klik ik op de knop betalen. Ik loop naar de eerst vrije terminal en houd mijn telefoon voor het scherm. Het enige wat mij rest is op de OK knop drukken en kiezen voor Pinnen. Nu houd ik mijn pinpas tegen het pinautomaat, mijn bon komt uit de printer rollen en ik loop gelijk door naar buiten. 

Yes, weer een besparing binnen. Niet langer in de rij staan voor de kassa en tien keer mijn horloge checken of mijn schema nog klopt. Ondertussen geen boos schreeuwende peuter voor me, die nog een reep chocola wil hebben. En ook niet altijd mijn grootste angst, dat de kassier een totaal bedrag van vier cijfers gaat noemen, die op mijn pincode lijkt, met als gevolg dat ik niet meer weet wat mijn pincode is. 

Was dat alles?

Nee, Appie houd van je en bied je samen met Google nog meer plezier in de keuken. Hierover later meer.   Click to listen highlighted text! Een digitaal boodschappenlijstje is handig, maar het kan handiger. Op een boodschappenlijstje zet ik namelijk neer wat ik nodig heb. Maar het zou handig zijn als gelijk de juiste aanbiedingen er tussen zitten, zonder dat ik folders moet door bladeren. Het doorbladeren van folders is voor mij te pijnlijk geworden in mijn vingers. Ik loop tegen nog een frustratie aan, de winkels staan bomvol producten,   die om de haverklap worden de producten verplaatst. Om nog niet te spreken over de enorme keuzes.  Meer dan wat Google kan Google Home kan misschien veel, maar heeft niet alleen de beste ideeën. Als bedrijven betere ideeën ontwikkelen, kunnen ze dit in hun eigen producten inbouwen. Daarom kun je soms tegen Google Home of Assistant zeggen: Hey Google, praat met Appie of: Hé Google, praat met Albert Heijn. Gelijk hoor je de Home zeggen met een andere stem: Hier is Appie, wat kan ik voor je doen? Natuurlijk weet je niet altijd wat er mogelijk is en daarom kun je hem ook laten praten. Hij komt zelf wel met het voorstel om te vertellen wat hij kan. Wil je weten welke producten in de Bonus zijn die je eerder heb gekocht?   Praten met je boodschappenlijstje Op het moment dat je heb aangegeven dat je met Appie wilt praten, zeg je: Zet op mijn boodschappenlijstje Macaroni elleboogjes van Honig, waarop Appie zegt: Wil jij Macroni elleboogjes van Honig toevoegen? Jij: Ja Hij: Ok, dat heb ik toegevoegd. Wil je nog een product toevoegen? Hier kun je ja of nee op zeggen. Indien je nee zegt, zal hij vragen: Kan ik nog iets anders voor je doen?. Zoals je merkt ben je dus veel meer echt in gesprek. Looproute Mogelijk had je het al op je telefoon ontdekt, maar er zitten meerdere extra hulpfuncties in de app van Albert Heijn. Als je jouw boodschappenlijstje open, kun je aangeven in welke winkel je bent of wat je voorkeurs winkel is. Als je deze hebt aangewezen, zal hij je boodschappen keurig op volgorde zetten, zoals in de winkel zijn ingedeeld. Door mijn ziekte raak ik snel het overzicht kwijt. De natuurlijke chaos van een supermarkt maakt het niet makkelijker. Daarbij bedenk ik meestal in de spits dat ik boodschappen moet doen. Het gevolg is dat ik een halfuur voor het wijnvak kan staan, maar geen keuze meer kan maken. Mensen gaan met hun karretje tegen je benen aan botsen. Een volgende duwt je aan de kant. Een derde roept al 3 meter van te voren: He meneer ga es effe aan de kant! Dan is de chaos in mijn hoofd compleet. Mijn irritatie gaat oplopen, met als gevolg: Ik vlucht de winkel uit of als ik voor de elfde keer half in een stelling wordt geduwd komt mijn irritatie naar buiten. Beide gevallen vind ik zeer onplezierig.  Door op de looproute te winkelen en doordat Appie van te voren al uitzoekt welk product(variatie) ik wil hebben, voorkom ik dat mijn grijze cellen crashen. Mijn gemiddelde boodschappenlijstje van 10 producten kosten geen anderhalf uur meer, maar met 10 minuten ben ik weer onderweg naar huis. Zelfscan Ongetwijfeld is het je ook opgevallen dat er steeds meer kassas verdwijnen en er terminals voor terugkomen, waar je een handscanner kunt inleveren en gelijk afrekenen. Dit bespaard veel tijd. Echter dit is een overbodige handeling. Je hebt namelijk al je boodschappenlijstje gemaakt, je loopt gelijk de goede route en op je boodschappenlijstje op je telefoon zit ook de knop ZELFSCAN. Met je eigen telefoon scan je de producten die op je route meeneem. Hij verteld je gelijk als beter 2 mee kan nemen, als dat goedkoper is. Dit bespaard weer een dreigende crash, want ik hoef niet uit te rekenen wat het goedkoopste is of proberen te begrijpen wat de voorwaarden van de aanbieding is. Tegen de tijd dat ik bij de vriesvakken ben aangekomen klik ik op de knop betalen. Ik loop naar de eerst vrije terminal en houd mijn telefoon voor het scherm. Het enige wat mij rest is op de OK knop drukken en kiezen voor Pinnen. Nu houd ik mijn pinpas tegen het pinautomaat, mijn bon komt uit de printer rollen en ik loop gelijk door naar buiten.  Yes, weer een besparing binnen. Niet langer in de rij staan voor de kassa en tien keer mijn horloge checken of mijn schema nog klopt. Ondertussen geen boos schreeuwende peuter voor me, die nog een reep chocola wil hebben. En ook niet altijd mijn grootste angst, dat de kassier een totaal bedrag van vier cijfers gaat noemen, die op mijn pincode lijkt, met als gevolg dat ik niet meer weet wat mijn pincode is.  Was dat alles? Nee, Appie houd van je en bied je samen met Google nog meer plezier in de keuken. Hierover later meer.

Blijf op de hoogte van de laatste tips en artikelen
Please wait
Om de weblog handicap-vriendelijk te laten functioneren, kan ik geen cookies uitsluiten. Ik volg geen bezoekers. Vind je dat goed?
Prima! Daar wordt iedereen beter van Nee, sorry!